kak-da-izgradim-strahotgen-biznes-tuk-i-sega

Какво отличава страхотния бизнес от посредствения? Кое е това нещо, което ви кара да купувате отново и отново от определен магазин или да ползвате услугите на дадени фирми? И тук не става въпрос за разни японски методи и системи, които ползват големите компании, а за реалния бизнес, тук в България през 2015 година.

Според мен, това са хората. Минахме през B2B (business to business), B2C (business to consumer), B2H (business to human), но сега бизнеса е H2H или от човек към човек. Помислете малко. Вие не си купувате продукти от някакви компании, а от конкретни хора. Наистина имаше период, в който се захласвахме по идеята онлайн алгоритми да ни обслужват. Беше някак си футуристично.

Но днес, повече от всякога, искаме да говорим с друго човешко същество. Това доведе до бума на социалните мрежи. Искаме да разберем как се чувства другия, каква музика слуша, какви събития посещава и къде обядва. Така е и в бизнеса. Кой иска да слуша запис с Ники Кънчев или Захари Бахаров, които го убеждават да се включи в някаква игра? Кой иска машина да определя каква кола да си купи на база на някакви технически параметри?

Отговорът и на двата въпроса е „хората”. Хората са важни. Те не са машини. Те имат чувства, мотивация, интереси, проблеми. Роботите нямат. Представете си най-добрата компания в света с най-добрите продукти и с най-добрата система за продажби. Един хубав слънчев ден отивате в нейн магазин, за да си купите техен продукт. На входната врата ви посреща сърдита продавачка, която бързо хвърля запалената цигара и влиза след вас с въпроса „К’во шъ обичьте?”.

Преди да изложите внимателно дилемата си между продукт А и продукт Б, телефонът на продавач-консултантката звъни – „Цуре, айди после шъ съ чуем, че тука имам един клиент”. Най-накрая си задавате въпросите и отговорът не закъснява „Избиретье продукт А, защото е по-готьин”. След дълго колебание избирате препоръчания ви продукт А. Тук идва следващата изненада от продавачката „Аз не разбирам много от таз програма, щото е нова, но тук пише, че този артикул го няма”. Излизате от този магазин и не искате повече да се върнете в него, нито в друг на същата компания. А това беше голяма компания с добри продукти, и това беше само служителка, а не собственика. Щом служителите са критично важни за бизнеса, какво остава за техните собственици?

Сега си представете една страхотна компания с иновативни и качествени продукти, и служители, които се усмихват – отзивчиви и компетентни. Има разлика, нали? Тук ще дам няколко примера, за да не съм голословен – SuperHosting.bg, Onda, PC Store и iBrokers. Тези хора правят бизнес със страст, независимо дали това са собствениците (част от тях познавам лично) или техните служители.

След като в предишните статии засегнахме въпроса ЗАЩО да стартираме бизнес, логично идва и въпроса КАК да го направим. Как да изградим страхотен бизнес, с който да се гордеем? Няма ли да спечелим всички, ако в България има повече такива бизнеси? Как може да помогне всеки от нас, за да се случи това? На първо място с обратна връзка. Ако нещо ви е харесало или не в някоя компания, кажете им го. Ако те искат да изградят страхотен бизнес, ще са ви благодарни. Но, ако вие като клиенти им пречите да си вършат работата и дори ви заплашват със съд като мебелна къща Явор, то не си губете времето повече с тях. Кажете на 1,000-те си приятели във Facebook и ги забравете.

Ако, обече, вие самите искате да стартирате страхотен бизнес или да направите такъв от сегашния си, трябва да знаете КАК, нали?

Как се случва това? Последвайте този линк:

https://www.semeistvo.bg/най-после-цялостен-курс-по-предприема/

Източник: https://smartmoney.bg

Opt In Image
Искаш ли и други материали като този?
Абонирай се за безплатни новини за семейния живот!
 

Tags: