Усещате ли се претоварени и изморени при изпълнение на ежедневните отговорности?

Не сте сами.

Почти всеки, с който говоря (особено мениджъри и хора на управленски позиции) се намират в състояние на претоварване.

Най-яркият пример, който изниква пред очите ми, е спящият и хъркащ управител на голяма фирма, седящ на първия ред, докато водех с ентусиазъм семинар за бърнаут.

Особено вдъхновяващо за лектора, нали? 🙂

Днес искам да споделя няколко изпитани тактики-защити срещу претоварването от работа, което те е накарало да изгубиш контрола върху живота си.

Защита №1: Увеличи съзнателно времето си за сън!

Много хора си мислят, че са особено специални и нямат чак толкова сериозна нужда от сън. Познавам управители на фирми, които спят само по четири часа на денонощие и твърдят, че това им е достатъчно, тъй като работата им ги зарежда. По-късно някои от тях развиха сериозни здравословни проблеми.

Най-доброто, което можеш да направиш за своето семейство, близки и колеги е да си отделиш достатъчно време за сън през нощта.

В книгата „Пътят към величието“, която представлява изследване на стоте най-успешни компании в света, Джим Колинс твърди, че най-ефективните мениджъри спят осем-девет часа на денонощие и не работят повече от 40 часа на седмица.

Сънят е катализатор на продуктивността!

Освен това сме по-свежи, по-отпочинали и по-добра компания за хората около нас.

Не всичко е работа.

Би било чудесно, ако усвоиш умението да спираш през деня, за да се чуеш с близките си, да отделиш време за разходка или дори да си дремнеш за 10 минути.

Opt In Image
Две семейни книги на цената на една!
Подобри семейния живот с помощта на тези две книги (едната е безплатна)!

Защита №2: Фокус върху фактите, не върху чувствата

Чувствата могат да се окажат изключителен предател в периоди на претоварване и интензивност.

Тъй като организацията ни има немалки месечни разходи, съм забелязал, че емоциите ми често си играят с ума ми и могат да ме излъжат.

Когато се намираме в ситуация на стрес, усещанията за безпокойство и стрес, могат да ни накарат да си задаваме негативни и често неоснователни въпроси:

  • „Никога няма да свърши тази работа.“;
  • „Трябва да работя още по-интензивно, защото мога да фалирам.“;
  • „Нещата отиват на зле.“

Именно по време на емоционална буря е важно да се придържаме към фактите и да търсим практични решения, основани на тях, а не на чувствата. Чувствата и интуицията са важни в процеса на вземане на решения, но не могат да бъдат наш постоянен пътеводител.

Едно от нещата, които правя в ситуация на стрес е да взема лист хартия, на който да запиша бруталните факти, като заедно с това се опитам да намеря практично решение.

Защита №3: Не забравяй принципа на лавината

Когато сме изправени пред огромен списък със задачи, е възможно в очите ни той да изглежда като непреодолима планина.

Горещо препоръчвам при претоварване от работа да се отхвърлят малки задачи от списъка, които да донесат усещане за удовлетворение от постигнатото.

Не всяка задача е невъзможна за изпълнение.

Подреждане на бюрото, среща с клиенти, плащания… Понякога просто трябва да действаме и да отхвърлим по-малките задачи.

Една малка снежна топка на задоволство от постигнатото може да предизвика нарастваща лавина от ефективност!

Защита №4: Изключи всички нотификации на твоя телефон

Внимавай, докато четеш това, защото може да те шокира.

Знаеш ли колко време ще ти бъде необходимо, за да се върнеш обратно към дадена задача, след разфокусиране?

23 минути и 15 секунди. Почти половин час!

Това ни казва изследване на Калифорнийския университет.

Проблемът не е в самата разфокусираща дейност, а във времето за наваксване след това.

Това е една от основната причина, докато работя, да използвам техниката „Помодоро“. Помага ми да се фокусирам и да остана концентриран върху най-важното.

Временното изключване на социалните мрежи и различните канали на комуникация може да се окаже особено ползотворно и да ни помогне да се фокусираме отново!

Защита №5: Планирай времето си предварително

Ако не усвоим умението да казваме на времето къде да се насочи, нашите емоции ще ни водят и често ще завършваме на различно място.

Започвай деня с ясна мисъл коя е твоята най-важна цел.

След това отдели блок от време, за да се придвижиш спрямо нея.

Планирай седмицата си с конкретни задачи и след това анализирай дали са били изпълнени.

Имате ли и други идеи за справяне с претоварването? Описаните по-горе защити помогнаха на мен.

А какво помогна на теб? Ще се радвам да науча, ако се включиш с коментар по-долу.

Opt In Image
Две семейни книги на цената на една!
Подобри семейния живот с помощта на тези две книги (едната е безплатна)!
 

Tags: