Навиците са нашият най-добър слуга и най-жестокият ни господар.

Малко хора осъзнават, че лошите навици могат да причинят депресия и настоящата ситуация създава уникална възможност това да се случи.

Забелязал съм, че психиката ни реагира по драматичен начин спрямо състоянието на неизвестност. Може да предизвика множество краткосрочни и дългосрочни ефекти върху тялото и ума.

Възможно е дори да се появят стомашни проблеми, повишен риск от инфекции, да се засегнат паметта и дишането, да се появят проблеми със сърцето.

Депресивните състояния могат да се повлияят също от начина, по който е организиран нашият дом и твърде многото операции, които произтичат от него. Човек е създаден да функционира на много по-прост режим.

Ако домът ни се намира в състояние на хаос и ние се окажем заключени в него без възможност за разнообразие, вещите (и хората наоколо) започват да ни изнервят.

Нека да дам някои идеи, които ще помогнат да не изоставяте добрите навици и по този начин да не позволите на депресията да ви завладее.

Положителен навик №1: Стани навреме и вземи глътка чист въздух

Знам, че днес всички призовават да се остане вкъщи, но това, което често се пропуска, е необходимостта от глътка свеж въздух. Ако имаш двор, излез навън. Ако си в апартамент, излез на терасата.

Един от първите симптоми на депресията е да останеш в леглото. След това следва изолация в стаята, последвана от апатия и нежелание да се прави нищо. Следващата фаза е да спреш душовете, бръсненето или маникюра.

Симптомите, които са резултат от депресия, могат също да причинят депресия!

Независимо дали ти е трудно да се събудиш, поради безсънна нощ, просто стани, излез от стаята и вземи въздух!

Opt In Image
Не пропускай: Интензивна 4-часова семейна програма за двойки!
Подобри комуникацията в семейството...

… и научи как да изградиш дълбока близост с партньора, копнеж за другия и непоклатима връзка, която трае през целия ви съвместен живот!

 

Положителен навик №2: Оправи своя външен вид

Знам какво си казваш: „Ама никой няма да ме види.“

Ти ще се видиш.

Ако онова, което съзреш в огледалото не ти хареса, емоциите ще последват мислите ти.

По време на Великденските празници си бяхме у дома и цялото семейство се облякохме с хубави дрехи, Снежи си сложи грим, като едва тогава седнахме около масата.

В отношението към онова, което ни заобгражда е заключен нашият успех.

Ето какво постнах в личния си профил непосредствено след обявяването на извънредното положение. Малко се е променило оттогава:

И така, отново напомням – стегни се и въведи в ред прическата, облеклото и външния си вид като цяло.

Положителен навик №3: Физически упражнения

Нека си призная нещо – през последните години ми беше трудно да призная ораниченията на средната възраст.

Започвах с лоста или скачането на въже, без никаква подготовка на тялото, след което завършвах с контузия.

Оставането у дома ме предизвика да преоткрия нещо, което презирах – изправителната гимнастика. Заедно със Снежи се включихме в такава онлайн и в продължение на час работим за почти всяка част от тялото два-три пъти седмично.

Все още се чувствам отегчен, но се чувствам доста по-добре физически!

Важното е просто да направим НЕЩО!

Opt In Image
Не пропускай: Интензивна 4-часова семейна програма за двойки!
Подобри комуникацията в семейството...

… и научи как да изградиш дълбока близост с партньора, копнеж за другия и непоклатима връзка, която трае през целия ви съвместен живот!

 

Дори и да е 10 мин. на ден, ние имаме нужда от ендорфини, за да повишим кръвообращението и да стимулираме имунната си система.

И така, нямаш извинения!

Положителен навик №4: Постави ограничения на медията и социалните мрежи

Избягвай да гледаш филми по цял ден, особено драматични или екшъни. Постави си ограничения за времето, което да прекарваш в социалните мрежи и след това намери някой вкъщи, който да те държи отчетен.

Ако си във Facebook, избягвай да се въвличаш в излишни спорове и негативизъм. Наскоро заех позиция, която предизвика спорове на профила ми, след което се извиних публично на всички, защото усетих, че дискусията ограбва от продуктивната ми енергия (предполагам и от енергията на другите).

Винаги нашето правило като семейство е било не повече от два часа дневно в консумиране на медия (сумарно от екрана и интернет).

Повярвай ми, нямаш нужда от браузване повече от 1 час в социалните мрежи, това няма да помогне на никого.

И една последна молба – ако успееш да се въздържиш от коментари колко са ужасни държавата, политиците и еди кой си, би било прекрасно 🙂

Аз също наблюдавам събитията в България се чувствам на моменти тъжен и ядосан, но трябва ли целият свят да научи за моите разочарования?

Намирам за по-подходящо да си изхвърлям боклука там, където му е мястото, не в лицето на всички.

Положителен навик №5: Намери начин да изключваш

Ако и ти си като мен, вероятно работиш повече от всякога. Все пак е добре да бъдем внимателни за това да не позволим работата ни да се превърне в компенсаторен механизъм, чрез който подсъзнателно да бягаме от реалността.

Умът ни започва да вярва, че когато сме заети, всичко върви както трябва.

Смятаме, че ако спрем, ще изпуснем нещо.

Грешка. В тези моменти се намираме на ръба на изтощението.

Ето какво ще помогне:

  • ежедневни притихвания;
  • седмични паузи в рамките на 24-36 ч.

Виж също „Техниката Помодоро“, която ще ти помогне да работиш заедно с изключване през деня.

Аз преоткрих важността на физическата работа и прекопаването на градината. Освежава ме и ме учи да не бързам.

Каква е твоята дейност за изключване?

Помисли и я планувай в програмата си.

Вземи време и си позволи да притихнеш, да забавиш темпото и да успокоиш ума си.

Всички сме заедно в тази ситуация. И… само заедно ще се справим.

Opt In Image
Не пропускай: Интензивна 4-часова семейна програма за двойки!
Подобри комуникацията в семейството...

… и научи как да изградиш дълбока близост с партньора, копнеж за другия и непоклатима връзка, която трае през целия ви съвместен живот!