Това е Част 3 от поредица, състояща се от 3 части, посветени на управлението на времето.

Част 1: Изявление на лична мисия
Част 2: Подреждане на приоритетите
Част 3: (Намираш се тук): Как да планираме времето: Планиране на деня, седмицата и тримесечието

За повечето хора, особено за родителите, ежедневието представлява съвкупност от стресиращи моменти, растящи отговорности и купчина отложени задачи.

Често се чувстваме заети и неефективни.

Денят, седмиците и годините се редуват, а в края се питаме какво изобщо сме свършили.

Днес искам да помогна на онези от вас, които се чувствате по този начин, защото и аз съм част от вашия отбор. ⚽️

Тази статия не е за всеки, а само за закупилите специално изработения за управление на ежедневието „Планер на мечтите“, с помощта на който могат да постигнат целите си.

Дори и да не разполагате с планера, информацията ще бъде изключително полезна!

Тъй като получавам непрекъснато въпроси как той може да се използва възможно най-ефективно, реших да подредя процеса стъпка по стъпка.

Ако още не си закупил, планера, можеш да направиш това тук.

Нека да започнем!

Стъпка №1: Определи своята мисия

Макар и на пръв поглед несвързана с целите на тази статия, първата стъпка е най-важна от всички други.

Предполага се всяко нещо, което правим, да е подчинено на основната цел, поради която сме тук, на тази земя.

Когато знаем накъде отиваме, сме по-малко склонни да извършваме безмислени дейности, защото започваме да ценим повече нашето време.

Също, дори и най-забавните преживявания придобиват нов смисъл и реално значение за нас.

Ако все още не си определил своята мисия, горещо препоръчвам видео-програмата ми „Как да откриеш и реализираш своето призвание?“. Кликни тук, за да я поръчаш.

Виж също статия №1 по-горе от настоящата поредица.

След като си определил своята мисия, може да я напишеш в „Планера на мечтите“ на страница 9:

Стъпка №2: Постави си тримесечни цели!

Използвай нашата 90-дневна стратегия, за да определиш трите си най-важните цели и средствата за тяхното реализиране през настоящото тримесечие в контекста на твоята мисия.

Ще се насочим към постигане на три основни цели в продължение на 90 дни (13 седмици), разбивайки ги на по-малки цели и задачи.

Защо само 90 дни, а не 360?

Вижте, поставянето на новогодишни цели се е оказал изключително неефективен метод до степен, в която някои експерти препоръчват дори да ги избягваме.

За да постигнем реални резултати, ние следва да отчитаме прогреса на месечна, седмична и ежедневна основа.

Изключително ефективно е, когато следим този процес на тримесечия!

Когато си поставяме тримесечни цели, ние имаме възможност да постигнем нещо реално без да го отлагаме!

Ще имаш усещане за спешност и фокус: съставки, които са жизнено важни за ефективно изпълнение на твоята житейска мисия.

Опиши целите си на стр. 12-14:

Стъпка №2: Посвети се на твоите тримесечни цели!

Непременно поеми личен ангажимент и се подпиши под целите си на стр. 15 от планера. Помисли как можеш да се самовъзнаградиш в края на периода, ако ги постигнеш!

Не пропускай да посочиш каква е връзката на тези три цели с твоята мисия и какво ще правиш, за да не пропускаш дни в него.

Идеята е да пишеш и отбелязваш прогреса си всеки ден, седмица и месец!

И нещо искрено – сподели целите си с някой. По този начин ще се предизвикаш да успееш!

Още по-добре е да се включиш в група, която знае за тях и да те предизвиква периодично за твоите цели. Ако имаш желание, можеш да се присъединиш към нашата виртуална общност “Повече от успешен”: https://semeistvo.bg/pugroup

Стъпка №4: Започни да планираш своята седмица!

Опиши най-важните си задачи за седмицата, за да не губиш фокуса:

В горната част на всеки ден напишете „дневен мотив“, който да описва кое е най-важното за деня с една дума.

След това посочи най-важните задачи за всеки ден в календара за месечно/седмично планиране (за всеки месец има календар на стр. 15-21):

Стъпка №5: Постави си седмични цели за промяна на навиците и отчитай как се придвижваш напред!

Стъпка №6: Направи си личен контейнер със задачи!

Вместо да се впускаш да преследваш изпълнението на всяка задача, идваща ти наум, започни да ги събираш ПЪРВО в контейна със задачи, намиращ се на последните 8 страници.

По този начин подборът на задачите и тяхното приоритизиране ще се превърне в съзнателен, а не в импулсивен процес!

Стъпка №7: Планирай и отчитай прогреса си ежедневно!

Няколко важни уточнения…

  1. Описвай всеки ден;
  2. Започвай с благодарност, посочвайки едно-три неща, за които можеш да си благодарен/на. Искрено препоръчвам да не пропускаш тази стъпка. Според много предприемачи, в тази практика се крие ключовото отношение към успеха;
  3. Напиши главната си цел за деня;
  4. Използвай „Картата на успеха“, за да напишеш ежедневни цели във всяка от посочените области: взаимоотношения; кариера; здраве; свободно време;
  5. Опиши най-важните срещи по часове и задачите си за деня, като в правоъгълничето отбележи планираното време. В края на всеки ден описвай реалното такова в правоъгълничето до него.
  6. Прави мониторинг на всеки ден, като описваш своите ежедневни победи в четири категории, оценявайки ги на скалата от 1 до 100. В тази статия можеш да научиш по какъв начин да оценяваш всеки ден.

Следващата стъпка?

Цикълът се повтаря: вземи си планер за следващото тримесечие, за да се придвижваш ден след ден към реализацията на твоята мисия!

Ако още не си закупил, планера, можеш да направиш това тук.

Opt In Image
Запиши се за бюлетина "Семейни новини"!
Стани абонат на блога ни и ще получиш достъп до:
  • безлатни статии от практиката, в които споделяме от практиката по какъв начин нашите клиенти се справиха с кризата в семейните отношения;
  • текущи промоции - обикновено с огромна отстъпка от редовната цена!
  • регулярни безплатни съвети, които можете да свалите и приложите веднага. Намаляват семейните конфликти - гарантирано!
  • новини за предстоящи наши продукти и събития;
  • безплатни съвети за семейството/отглеждането на децата почти всеки ден...

*Ние събираме, съхраняваме и обработваме Вашата лична информация според тази Политика за поверителност.